UA-111175203-1

Bloggersbank Nieuws

Het evenement als motor van jullie (social media) communicatie

De positie van het evenement in de totale marketing-mix is veranderd. Waar het in de afgelopen 10 – 20 jaar enkel en alleen ging om het plezieren van de bezoekers van het evenement (client-treatment) gaat het er heden ten dage ook om dat de bezoekers de aangeboden content of boodschap en/of het event willen delen op de social media platformen.
De hefboomwerking is dan vele malen groter en dus de ROI.

Dat geeft een andere kijk op de de programmering van het evenement en het uitnodigingsbeleid en het stelt eisen aan het event-platform.

Platform.
De dynamiek aan boord (en in het bijzonder die op de lemsteraak LE16, vult de schipper niet zonder trots met een glimlach aan) leent zich bij uitstek voor het 1-op-1 overdragen van de content. Door het samen hijsen en trimmen van de zeilen en sturen van de boot ontstaat welhaast automatisch draagvlak en een open mind. Water, wind, een pracht van een lemsteraak, de LE16, de aandacht voor elkaar.
Zorg daarbij nog voor iets lekkers en gegarandeerd dat jullie (social-media) ambassadeurs zich gewaardeerd voelen en jullie boodschap met plezier zullen verspreiden en last-but-not-least, het zorgt voor mooie foto’s en video’s die op de social-media de aandacht trekken.

Uitnodigingsbeleid; ga niet voor de grootste omzet!
Wil je gasten die via social media netwerken het woord verspreiden dan zul je hen op hun aanwezigheid in die netwerken moeten selecteren. Misschien zijn zij in termen van omzet  niet de grootste maar het zijn wel grote influencers.
Verbindt de omzetmakers met deze netwerkers door hen beiden uit te nodigen. Dat biedt nog meer perspectief op positieve exposure.

Programmering
Die wordt geheel in functie van het doel met jullie afgestemd. Wij houden evenals jullie steeds in de gaten dat de puzzelstukjes precies in elkaar passen en maximaal tot hun recht komen.

Visualiseren.
Wetende dat op het social media netwerk foto- en video materiaal snel en met effect verspreidt wordt stel ik mij voor dat het zinvol is om aan boord, als achtergrond, accenten aan te brengen. Denk aan iets herkenbaars, een logo, kleur, slogan, flyer, banner, servies, jack, …….

Enfin, bel 06 51525173

 

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Facebook
Facebook
Google+
https://le16.nl/het-evenement-als-motor-van-jullie-social-media-communicatie
LinkedIn