Dat is kort gezegd wat het is, een zeiltocht met je relaties.
Het zou zo maar aan boord van de Lemsteraak LE16 gezegd kunnen zijn. Edoch het zijn de commissarissen van de Koning die het zeggen.
Zij getuigen van de waarde die het Statenjacht Friso heeft in de omgang met hun relaties. Het zijn louter positieve reacties die de enorme waarde van een ontmoeting aan boord onderstrepen.
Hans Wiegel over het Statenjacht de Friso in het Friesch Dagblad
“Een troefkaart, een lokkertje om belangrijke mensen voor een onderhoud naar de provincie te krijgen.”
Datzelfde kan de Lemsteraak LE16 beteken voor jou en je relaties met je klanten, leveranciers en je team. Het geeft aan wat het doet met jouw relaties als je hen uitnodigt voor een zeiltochtje aan boord van een mooi traditioneel zeilschip.
‘Het Statenjacht levert meer op dan het kost. Ik kan het niet bewijzen, maar ik ben ervan overtuigd.’
Oud commissaris Loek Hermans
Hier doelt de oud commissaris op de totale exploitatiekosten van het schip versus de ‘opportunity’-kosten.
Voor jullie is het voordeel in termen van kosten groter en duidelijker. Jullie kunnen immers gebruik maken van bijvoorbeeld de Lemsteraak LE16. De kosten blijven dan beperkt tot die van de geboekte dag(en).
‘Wie aan boord komt, voelt zich meteen op zijn gemak. Dan verloopt een overleg gelijk heel anders dan op een kantoor.
De huidige commissaris van de Koning Arno Brok
En zo is het. Ik voeg er aan toe dat de kracht van deze meetings hem juist ook zit in de groepsgrootte. Bij grotere groepen raakt de aandacht immers versnippert en wordt die oppervlakkig.
De Friso en de lemsteraak LE16 ontvangen maximaal 12 gasten.
Alleen dan zijn al zeilend of voor anker liggend onder een oppertje echte 1-op-1 gesprekken mogelijk en heb je echt aandacht voor elkaar.
Bronnen:
Zeepost van Wouter van Dusseldorp heeft mij geattendeerd op deze quote’s uit het artikel ” Statenjacht de Friso als smeerolie voor de provincie” van het Friesch Dagblad.