UA-111175203-1

Bloggersbank Nieuws

Meeste bedrijven sturen medewerkers ongetraind naar bedrijfsevenement.

Wonderlijk eigenlijk. Je investeert in tijd en energie om een super evenement te organiseren, maakt budget vrij, denkt na over je doelstellingen, nodigt je beste relaties uit maar vergeet je eigen mensen te trainen!
Welnu wij lossen dat met plezier voor je op.

Je kan weliswaar denken dat jouw relatiemanagers toppers zijn en dat is natuurlijk ook zo. Zij zijn immers bekwaam en goed voorbereid op hun dagelijkse taak maar dat is niet genoeg om het maximale te halen uit een relatie-evenement. Een relatie-evenement op het water heeft veel potentie en kent zijn eigen dynamiek. Het helpt als iemand met ervaring je vertelt wat je kan verwachten.

Bedenk dat een relatie-evenement een gelijkaardige positie binnen je communicatieplan heeft als de deelname aan een vakbeurs. En daar train je je mensen wel voor! In ieder geval laat je de beursbemanning ter voorbereiding minimaal een oud filmpje van John Cleese zien. Jammer genoeg heeft hij geen filmpjes gemaakt voor een event-crew.

Hoe lossen we het gebrek aan training op?
Wij helpen jou en je team met plezier middels een korte presentatie voorafgaande aan jullie evenement. De presentatie bereidt het team voor op wat komen gaat, waar op & rond het evenement de kansen liggen en bruggetjes te slaan naar een zakelijk vervolg op het evenement. Alleen al daardoor krijgt het evenement meer gewicht en stijgt de klant-tevredenheid.

Door deze sessie tijdig te houden zijn de teamleden ook in de aanloop naar het evenement beter in staat hun contacten te “beheren”.

Ingegaan wordt o.a. op:

  • Wat willen wij bereiken?
  • Wat verwachten de deelnemers?
  • De cruciale momenten om het doel te realiseren
  • Het protocol met de do’s & don’ts
  • Hoe werkt het aan boord van ……? Wat kan ik verwachten?
  • Goed gastheerschap
  • Jullie vragen en meer ….

De sessie geeft het eigen team en de teamleden focus en de mogelijkheid om te excelleren, creëert duidelijkheid en kansen en maakt het evenement tot een extra waardevol instrument in de totale mix rond jullie relatiebeheer.

Note:
ik noem het relatie-evenement als voorbeeld omdat uit onderzoek blijkt dat:

  • 61% van de evenementen worden georganiseerd in het kader van relatiebeheer en
  • 30% om nieuwe klanten te werven

(Zie kenjaarboek.nl)

Relevante artikelen:
http://le16.nl/relatiemarketing-with-a-touch-of-sails/

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
Facebook
Facebook
Google+
http://le16.nl/meeste-bedrijven-sturen-medewerkers-ongetraind-naar-bedrijfsevenement
LinkedIn